
Американският технологичен гигант Apple е напът да придобие приложението за разпознаване на музика и песни Shazam.
Макар и финансовите условия по сливането да са неясни, по непотвърдена информация стойността на договора ще е около 400 милиона долара. Цената е доста под пазарната оценка от над 1 млрд. долара, която бе направена при последния кръг от финансиране на мобилното приложение за разпознаване на музика.
От Shazam все още не са коментирали информацията за сделката.
Още от създаването си през 1999 година Shazam предлага едно от най-добрите високо технологични решения за случайте, в които слушателите, харесват някое случайно чуто парче по радиото, в бара или на улицата, но не успяват да го идентифицират.
Едва наскоро обаче базираната в Лондон компания започна да вижда печалбата във включването на реклами и обвързването си с други технологични компании, включително и Spotify, към който приложението те препраща след разпознаването на дадена песен. Остава да видим как Apple ще интегрира сред останалите си услуги Shazam и как ще помогне на приложението да се справи с най-големия си конкурент в момента SoundHound.